På väg

Hennes blick skar in i mig... -Ett musikrum?

Den Amerikanska drömmen var en illusion... Två år tidigare, hade jag sålt allt jag ägde... lämnat vänner och familj bakom mig, för att ge det förlovade landet en chans.

Förblindad av kärlek o drömmar... försökte jag passa in i en mall... som inte alls var jag. Aldrig tidigare hade jag upplevt att min passion var ett hot... Detta resulterade i många ändlösa diskussioner, jag fick aldrig fram mitt buskap... Den kärlek och passion jag har för musiken... Är på ett helt annat plan, än den kärlek jag har gentemot en person i en relation.

Eftersom jag inte alls musicerade längre eller spelade ute "live" med band, så tyckte jag att ett musikrum skulle man väl iaf kunna ha i huset... där jag kunde gömma mig... spela för mig själv, o stilla min kreativa själ. Den förfrågan föll inte i god jord, rasande... lämnar hon mig i köket, smäller i en dörr o försvinner. Där... just i denna stund... såddes fröet... Jag måste hem!

Förbannad gick jag upp i vårt gästrum... med en lånad gitarr, började ett riff ta form...  orden snurrade i mitt huvud.

Två månader senare... Stod jag återigen på svensk mark.


"På väg" ...

Försök du släcka denna eld
Fortare förlorad... Blickar blickar hem

Smyger, sväljer trippar omkring
Som eld o vatten... när allt kommer omkring




1 kommentar:

  1. En illusion blev frustration, detta ledde dig till din mission. Kämpa på! /Jazmin

    SvaraRadera