En hjälpande hand...

Den ensamma mamman tittar oroligt på kassörskan... 145kr?, jag måste under 100kr, stammar hon fram. En prioriterings process tar fart, vad ska bort? Mamman väljer med omsorg bort produkt efter produkt.

Som åskådare, klara jag inte se mer. Jag säger till kassörskan... De produkter som mamman väljer bort... Betalar jag, så Ni kan lägga tillbaka dem igen. I denna stund har jag två frågetecken framför mig, de söker svar i min blick... Som om de väntar på att jag skämtar eller nått.

Jag rör dock inte en min, jag betalar o plockar ihop mina varor. I utgången passerar jag mamman o hennes lilla bebis, hon tittar på mig med tacksamhet... men säger inget. Jag bryter tystnaden... Var rädd om dig! Sen går jag...

Idag fick jag möjlighet att hjälpa en främmande människa, är så tacksam!

2 kommentarer:

  1. Jag gjorde samma sak i baren på strand hotell i borgholm.. En väldigt vacker dam hade inte råd att köpa två sexor redbull vodka, i tron om att sexuell njutning kunde uppstå mellan oss senare samma kväll hävde jag ur mig "jag betalar hennes två drinkar med" allt jag fick var ett "tack" sen gick hon vidare.

    Det är tanken som räknas! =)

    SvaraRadera